Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyemiz Dr. Diane Marie Pranzo’nun danışmanı olduğu yüksek lisans öğrencimiz Bushra Feroza Türk, “Özel Okullarda Örtülü Öğretmenlerin Sübliminal Marjinalleştirilmesi: Türkiye Örneği” başlıklı bildirisini 29 Kasım’da Fas’ın Rabat kentinde gerçekleşen "Müslüman Toplumlarda Eğitim: Kadınların İlmi ve Politikaya Katılımı, Pedagoji ve Kalkınma” isimli sempozyumunda sundu.
Uluslararası İslam Düşünce Enstitüsü ve Sürdürülebilir Kalkınma için Afrika Gençlik Merkezi tarafından ortaklaşa düzenlenen etkinlik, Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) bölgesindeki kadınlar ve kadın akademisyenlerle ilgili eğitim araştırmalarının geniş kapsamlı kapsamını, tüm biçimleriyle ve küresel toplumlar, özellikle Müslüman toplumlar ve Müslüman Diaspora'daki eğitim sistemleri ve uygulamaları üzerindeki etkilerini incelemek amacını taşıyor.
Müslüman coğrafyadaki kadın seslerini ön plana çıkaran sempozyum, bireysel ve toplumsal dönüşümü hedefleyen Müslüman toplumlarda ve topluluklarda eğitimin rolü üzerine çığır açan araştırmaları teşvik etmek, üretmek ve yaymayı hedefliyor.
Bildirisinde Türkiye'de özel eğitim sektöründe başörtülü öğretmenlerin yaşadığı dini ayrımcılığa odaklanan Bushra Türk, son 20 yılda başörtüsüne ilişkin politika değişikliklerine rağmen Türkiye'nin sosyo-dinsel ve kültürel bağlamında dini ötekileştirme sorunlarının devam ettiğini ifade etti.
Konuşmasında elitist grupların ve dolayısıyla bu grupların tarihsel, sosyal ve kültürel etkisinin belirgin olduğu özel eğitim sektörünün yaklaşımlarını değiştirdiğini savunan Türk’e göre geçmişte ötekileştirici ideolojilere sahip elitist grup, artık kadın öğretmenlere dini inançları nedeniyle ayrımcılık yapmaktan kaçınan ve bunun yerine eğitimsel niteliklere öncelik veren yeni bir elitist gruba dönüştü.
Türk, bu iki elitist grup arasında güçlü bir bağlantı olduğunu iddia ettiği araştırması için okullardaki yöneticiler, öğretmenler, veliler ve idari personelle derinlemesine görüşmeler yaptığına, personel fotoğraflarını ve okul misyon beyanlarını analiz ettiğine değinen bildirisinde etkileyici sunumu ile JEMS (Education in Muslim Societies - Müslüman Toplumlarda Eğitim) Dergisi’nde yayın yapma fırsatını elde etti.
Kendisine içten tebriklerimizi iletiyor, başarılarının devamını diliyoruz.