Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Öğrencilerimiz I. Ulusal Yerel ve Sözlü Tarih Araştırmaları Öğrenci Sempozyumu’nda Bildiri Sundu

13.01.2025
Öğrencilerimiz I. Ulusal Yerel ve Sözlü Tarih Araştırmaları Öğrenci Sempozyumu’nda Bildiri Sundu
İHÜ Sosyoloji Bölümü öğrencilerimizden Evin Öztürk, Muhammed Ali Kayran ve Muhammed Emin Bulut, genç araştırmacılara tarih yazıcılığında yerel ve sözlü tarih yaklaşımlarını kullanma ve paylaşma fırsatı sunan “I. Ulusal Yerel ve Sözlü Tarih Araştırmaları Öğrenci Sempozyumu”na katıldı.

İbn Haldun Üniversitesi öğrencileri, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından 9-11 Ocak 2025 tarihlerinde düzenlenen I. Ulusal Yerel ve Sözlü Tarih Araştırmaları Öğrenci Sempozyumuna katılarak akademik çalışmalarını sundular. Yerel ve sözlü tarih araştırmalarına dair yeni yaklaşımların paylaşıldığı bu önemli etkinlik, genç araştırmacıların bilgi ve deneyimlerini paylaşabilecekleri bir platform sundu.

Öğrencilerimizin Sunumları

Yüksek lisans öğrencimiz Evin Öztürk, sempozyumda “Ezidi Çocuklar için Dini ve Kültürel Kimlik Kazanımı: Sözlü Gelenek ve Toplumsal Eğitim Süreçler” başlıklı çalışmasını sundu. Çift Anadal Programı kapsamında Sosyoloji Bölümü’nde eğitim gören 4. sınıf öğrencimiz Muhammed Ali Kayran, “Medreselerde Zaman Algısı: Sözlü Tarih Anlatıları” başlıklı araştırmasıyla sempozyuma katıldı. Ayrıca, lisans son sınıf öğrencimiz Muhammed Emin Bulut, “Türkiye’de Fikri ve İdeolojik Akımların Tarihini Yazmak: Mealci Dindarlar ile Bir Sözlü Tarih Çalışması” başlıklı sunumuyla önemli bir katkı sağladı.

Sempozyumun Önemi ve Amacı

Sempozyum, genç araştırmacılara tarih yazıcılığında yerel ve sözlü tarih yaklaşımlarını kullanma ve paylaşma fırsatı sunarak, geçmişte göz ardı edilen bireysel hikayeler ve alternatif bakış açılarını ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Özellikle resmî belgelerle sınırlı kalan geleneksel tarih yazıcılığının eksik yönlerine vurgu yapılırken, sıradan insanların ve yerel toplulukların hikâyelerinin tarih yazımına dahil edilmesinin önemi vurgulanmıştır.

Bu bağlamda sempozyum hem bireysel hem de toplumsal düzeyde duyarlılık ve aidiyet gibi kazanımları teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Genç araştırmacılar için bu tür platformlar, araştırma becerilerini geliştirmelerine ve akademik birikimlerini genişletmelerine olanak sağlamaktadır.

Fotoğraflar