Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Sosyoloji Bölümümüz Ulusal Sosyoloji Kongresi’nde Üç Bildiri ile Yer Aldı

25.09.2025
Sosyoloji Bölümümüz Ulusal Sosyoloji Kongresi’nde Üç Bildiri ile Yer Aldı
Üniversitemiz Sosyoloji Bölümü Arş. Gör. Yunuş Yeşil ve Yüksek Lisans öğrencilerimiz Feyza Kargılı ile Hilal Aktaş Ulusal Sosyoloji Kongresi’nde bildirilerini sundu.

İbn Haldun Üniversitesi Sosyoloji Bölümü Araştırma Görevlimiz Yunus Yeşil ve Yüksek Lisans Öğrencilerimiz Feyza Kargılı ile Hilal Aktaş, kendi alanlarında özgün araştırmalarını sundukları, 17-19 Eylül 2025 tarihlerinde Bursa Uludağ Üniversitesi'nde düzenlenen Ulusal Sosyoloji Kongresi'ne katıldı. 

Araştırma Görevlimiz Yunus Yeşil, “Azınlık İçinde Azınlık: Şikago Küçük Filistin Mahallesinde Yaşayan Filistinli Olmayan Müslümanların Deneyimleri” başlıklı çalışmasında, Şikago’daki Küçük Filistin Mahallesi'nde yaşayan Filistinli olmayan Müslümanların deneyimlerini inceledi. Çalışma, diaspora kavramına dair yeni bir bakış açısı sunarak, etnik kimlik ve kültürel aidiyetin, baskın Filistin kimliği etrafında nasıl şekillendiğini ortaya koydu. Yunus Yeşil, bu dinamiklerin, Filistinli olmayan Müslümanların kültürel asimilasyon süreçlerine ve dışlanma deneyimlerine nasıl yansıdığını derinlemesine inceledi.

Öğrencimiz Feyza Kargılı, Profesyonel mi Esnaf mı? Eczacılıkta Meslek Sarkacı başlıklı araştırmasında, eczacılık mesleğinin profesyonel ve serbest meslek olarak kabul edilen yönlerini ele aldı. Kargılı, bu meslek içindeki dönüşümün, eczacıların mesleki itibarına ve günlük çalışma ilişkilerine nasıl etki ettiğini inceledi. Çalışma, eczacılık mesleğinde, güven, bilgi ve temsil ilişkilerinin nasıl dengeye oturduğunu ve sosyal medya gibi yeni dinamiklerin mesleki yapıyı nasıl dönüştürdüğünü ortaya koydu.

Öğrencimiz Hilal Aktaş ise Eğitimden Mesleğe Geçişte Mimarların Habitusu başlıklı araştırmasında, mimarlık mesleği özelinde eğitimden mesleğe geçiş süreçlerini ele aldı. Aktaş, farklı yaş, cinsiyet ve kıdemdeki mimarlarla yaptığı derinlemesine mülakatlar aracılığıyla, meslek içindeki prestij, çalışma temposu ve yaratıcı gelişim gibi faktörlerin mimarların profesyonel kimliklerini nasıl şekillendirdiğini inceledi. Çalışma, mimarların mesleki geçiş sürecinde yaşadıkları gerilimleri ve mesleki becerilerin eğitimle nasıl örtüştüğünü detaylandırdı.

Bu katkılar, İbn Haldun Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nün farklı disiplinlerden beslenen özgün araştırmalarıyla ulusal akademik tartışmalara değerli katkılar sunduğunu bir kez daha ortaya koydu. Katılımcıları tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.

Fotoğraflar