Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Yüksek Lisans Öğrencimiz Feyza Kargılı'nın Ortak Yazarlığını Üstlendiği Makale Yayınlandı

02.07.2025
Yüksek Lisans Öğrencimiz Feyza Kargılı'nın Ortak Yazarlığını Üstlendiği Makale Yayınlandı
Sosyoloji Bölümü Yüksek Lisans öğrencimiz Feyza Kargılı’nın ortak yazarlığını üstlendiği “Profesyonel mi, Esnaf mı? Eczacılıkta Meslek Sarkacı” başlıklı makalesi, İTİCÜ Sosyal Bilimler Dergisi'nde yayımlandı.

Sosyoloji Yüksek Lisans öğrencimiz Feyza Kargılı’nın, Dr. Elyesa Koytak ve Fatma Betül Baştar ile birlikte kaleme aldığı “Profesyonel mi, Esnaf mı? Eczacılıkta Meslek Sarkacı” başlıklı makalesi, İstanbu Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi'nde yayımlandı. 

Makale, Türkiye’de dönüşen çalışma hayatında profesyonel mesleklerin geçirdiği evrimi eczacılık örneği üzerinden mercek altına alıyor. Hem profesyonel hem de “serbest meslek” kimliği taşıyan eczacılığın çok boyutlu doğasına odaklanan çalışmada, meslek pratiği ile toplumsal itibar arasındaki ilişkiler tartışılıyor.

Araştırma, nitel yöntemlerden gömülü teori deseni ile tasarlandı ve İstanbul’da faaliyet gösteren sekiz eczane sahibi/mesul müdür, bir yardımcı eczacı, iki stajyer eczacılık öğrencisi, bir eczane çalışanı ve bir hastane eczacısıyla yapılan derinlemesine görüşmelere dayanıyor.

Makalenin öne çıkan analiz başlıkları şu şekilde sıralanıyor:

  • Eczaneler birer sosyal mekân olarak nasıl işliyor?
  • Eczacılar ile toplum arasındaki güven, bilgi ve temsil ilişkileri nasıl şekilleniyor?
  • “Meslek sarkacı” kavramı, eczacının aynı anda hem profesyonel hem de esnaf rollerini nasıl dengede tutmaya çalıştığını nasıl açıklar?
  • Sosyal medya, eczacılık mesleğinin algısını nasıl dönüştürüyor?

Makalenin sonuçlarına göre, eczacılık mesleği yalnızca kendi içinde farklı rolleri barındırmakla kalmıyor, aynı zamanda profesyonellerin başka mesleklerin rollerini de üstlendiği karmaşık bir yapı sunuyor. Bu durum, “meslek içinde meslek”ve “meslek sarkacı” gibi özgün kavramlaştırmaların literatüre kazandırılmasına olanak tanıyor. 

Akademik katkılarından dolayı öğrencimizi ve yazarları tebrik ediyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz. 

Makalenin tam metnine ulaşmak için: https://dergipark.org.tr/tr/pub/iticusbe/issue/92933/1649390