Sosyoloji Bölümü Yüksek Lisans öğrencimiz Bushra Turk'ün kaleme aldığı “Unveiling the Veil of Discrimination in Türkiye’s Private Education Sector” (Türkiye'de Özel Eğitim Sektöründe Ayrımcılık Perdesinin Aralanması) başlıklı makale, Journal of Education in Muslim Societies dergisinde yayımlandı.
Makale, Türkiye’deki özel eğitim sektöründe, başörtülü profesyonel öğretmenlere yönelik ayrımcı işe alım politikalarını ele alıyor. Araştırma, özel okullara başvuruda bulunan başörtülü öğretmenlerle yapılan 24 anketin yanı sıra, Türkiye'nin önde gelen özel okullarında işe alım ajansları ve insan kaynakları yöneticileriyle gerçekleştirilen görüşmeye dayanıyor.
Makalenin bir bölümü, Cumhuriyet’in kuruluşu ve sonrasındaki eğitim tarihi üzerine analizleri içeriyor. Elde edilen sonuçlar, bazı özel okulların adil ve açık fikirli işe alım politikalarını benimsemesini engelleyen ideolojik bir bakış açısını gözler önüne seriyor. Birçok özel eğitim kurumunun bu marjinalleştirici tutumu ve başörtülü öğretmenlerin durumu kabullenmesi, yazara göre Türkiye’deki özel eğitim sisteminde “dönüşüm felci”ne yol açıyor.
Bu çalışma, Türkiye’de özel eğitim sektöründeki işe alım pratiklerine yönelik eleştirel bir bakış sunarak alana önemli bir katkı sağlıyor. Bushra Turk’ü çalışmasından ve uluslararası düzeydeki akademik katkısından dolayı tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.
Makaleyi okumak için: https://scholarworks.iu.edu/iupjournals/index.php/jems/article/view/7202